Aika ja paikka

Ti 26.03.2019 kello 11:30-16:00
Kesto: 1 päivä
Helsingin keskusta, tarkempi paikka vahvistuu myöhemmin, 00130, Helsinki

Hinta

394.00€
(+ alv)

Yksittäinen seminaaripäivä:

Lähipäivän etuhinta on 295 € + alv, kun ilmoittaudut viimeistään 12.2.2019. Tämän jälkeen hinta on 394 € + alv.

Hinta sisältää sähköisen koulutusmateriaalin ja päivän tarjoilut.

Webinaarin hinta on 275 € + alv.

Koko seminaarisarja:

Etuhinta 885 € + alv, kun ilmoittaudut viimeistään 12.2.2019. Tämän jälkeen hinta on 1182 € + alv.

Helsingin keskusta, tarkempi paikka vahvistuu myöhemmin Helsinki 00130

Seminaari on osa Ajankohtaista lääkemarkkinoinnista 2019 -seminaarisarjaa ja se tarjoaa kokonaisvaltaisen näkökulman lääkemarkkinoinnin ja -myynnin kehittämiseksi. Teemoja käsitellään monipuolisesti lääkeyrityksen ja apteekin näkökulmista.

 

Mukana jo yli 40 eri organisaatiosta osallistujia – tule sinäkin tapaamaan kollegoita ja päivittämään tietosi!

 

Tässä seminaarissa

  • saat ajankohtaisen katsauksen lääkemarkkinointiin ja -myyntiin.
  • kehität lääkemarkkinoinnin ja -myynnin taitojasi – ja yhdistät ne osaksi onnistuneen markkinoinnin toteutusta ja tuloksellista myyntityötä.
  • vahvistat osaamistasi eettisen lääkemarkkinoinnin asiantuntijana.
  • saat uusia ideoita ja työkaluja tukemaan organisaatiosi lääkemarkkinointia ja -myyntiä sekä lääkeinformaation tehokasta toteutusta.

 

Ohjelma


11.30 Ilmoittautuminen ja pikkupurtavaa

 

12.00 Tervetuloa seminaariin!
Puheenjohtaja ja Lääketietokeskuksen edustaja

 

MARKKINOINNIN UUDET TUULET

 

12.05 Sisältömarkkinoinnin uudet trendit
Jussi Harju, Managing Director, W. Steinmann

 

12.45 Uudet mahdollisuudet B2B digitaalisessa kaupankäynnissä ja lääkemarkkinoinnissa
Outi Ikävalko-Kärki, Head of Digital Services & Business Intelligence, Tamro Oyj

 

13.30 Miten lääkemarkkinointi ja potilasneuvonta toteutuvat tulevaisuuden apteekissa
Olli Salin, proviisori, FT, Kivimaan apteekki

 

14.00 Kahvi ja verkostoitumista

 

AJANKOHTAISTA VALVONNASTA

 

14.30 Digitaalinen lääkemarkkinointi – haasteet ja rajanvedot
Kristiina Pellas, yliproviisori, Fimea

 

15.00 Ajankohtaista eettisestä lääkemarkkinoinnista
Jaakko Laurila, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry

  • Eettisyys digimarkkinoinnissa ja somessa
  • RWD:n hyödyntäminen lääkemarkkinoinnissa
  • Ajankohtaiskatsaus eri Pohjoismaiden lääkemarkkinointiin – merkittävimmät erot
  • Hoitajille suunnattu lääkeinformaatio – miten tulkitaan Eettisten ohjeiden näkökulmasta

 

15.50 Viranomaisen kommenttipuheenvuoro hoitajien lääkeinformaatioon
Kristiina Pellas, yliproviisori, Fimea

 

16.00 Yhteenveto ja päivän päätös

 

Huom.! Apteekkien rinnakkaisosuus somen hyödyntämisestä apteekin markkinoinnissa ja myynnissä toteutetaan klo 14.30–15.45, jos minimiosallistujamäärä täyttyy (20 hlö).

Kohderyhmä

Seminaari on tarkoitettu erityisesti lääkeyritysten ja apteekkien edustajille, jotka toteuttavat lääkemyyntiä, -markkinointia ja tuoteinformaatiota. Osallistumaan ovat tervetulleita myös terveys- ja lääkeviestintää toteuttavat markkinointi- ja viestintätoimistojen edustajat.

Toteutus

Seminaariin on mahdollisuus osallistua nyt myös etäyhteydellä, webinaarina. Webinaaritallenne on katsottavissa seminaaripäivän jälkeen kuukauden ajan. 


Organisaatio voi ostaa paikkoja koko seminaarisarjaan tai yksittäiseen seminaaripäivään. Seminaaripaikat eivät ole henkilösidonnaisia. Sarja koostuu kolmesta puolen päivän (klo 12–16) kokonaisuudesta:

  1. Lääkemarkkinointi muuttuvassa toimintaympäristössä 26.3.2019
  2. Digitalisaatio ja tekoäly lääkemarkkinoinnissa 24.9.2019
  3. Tiedolla johtaminen ja data-analytiikka lääkemyynnissä 26.11.2019

Ilmoittautuminen

Voit ilmoittautua koko seminaarisarjaan viimeistään 12.3.2019 tai yksittäiseen seminaaripäivään kaksi viikkoa ennen seminaaria verkkosivujen ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4973. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliostasi. Jos osallistut webinaariin, ilmoitathan siitä erikseen Lisätietoja-kentässä.

 

Tutustu muutos- ja peruutusehtoihin ennen ilmoittautumista kohdasta: Ohjeita osallistujille.