Lääketietokeskus Koulutus Koulutuskalenteri Vastuunalaisen johtajan ajankohtaispäivä 2017

Vastuunalaisen johtajan ajankohtaispäivä 2017

Vastuunalaisten johtajien vuoden tärkeimmässä tapahtumassa päivität tietosi ja tapaat kollegoita. Ohjelmassa on tuttuun tapaan ajankohtaisia asioita viranomaiselta sekä kiinnostavia puheenvuoroja toivotuista aiheista.

Miksi osallistua?

  • Kuulet Fimean ajankohtaisia asioita mm. GDP- ja velvoitevarastointitarkastuksista, saatavuushäiriöistä ja arkistoinnista.
  • Perehdyt mm. toimittajahallintaan, lääkenäytejakeluun, riskienhallintaan "paperitukun" näkökulmasta sekä sisäisiin tarkastuksiin.
  • Verkostoidut kollegojen kanssa.
  • Saat käytännön vinkkejä työhösi.

Kohderyhmä

Seminaari on suunnattu erityisesti lääketukkukauppojen ja -markkinointiyhtiöiden vastuunalaisille johtajille ja heidän sijaisilleen. Seminaari sopii myös vastuunalaisen johtajan tehtäviin siirtyville sekä muille lääketukkukauppatoimintaan osallistuville henkilöille.

Ilmoittautuminen

Viimeistään 21.9.2017 oheisesta ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4972. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta. Ilmoittautuessasi hyväksyt peruutusehdot: ks. ohjeita osallistujille.

Palautetta edellisistä ajankohtaispäivistä

”Parasta oli kiinnostava, monipuolinen, ajankohtainen ohjelma ja erinomaiset puhujat. Oli myös mukavaa ja hyödyllistä verkostoitua.”

”Monipuolisuus. Osaavat luennoitsijat. Hyvä ilmapiiri.”

”Kokonaisuus oli todella mielenkiintoinen ja hyvin koottu. Puhujat oli valittu hyvin.”

”Erittäin hyödyllisiä puheenvuoroja ja esityksiä. Näin ensikertalaisena päivä ylitti odotukset. Parasta antia: käytännönläheisyys ja tiedon jakaminen, miten muut tekevät ja ovat ratkaisseet asioita.”

”VAJ-päivissä parasta on aina kollegiaalinen tuki ja VAJ-identiteetin vahvistuminen. Esiintyjät ja osallistujat jakavat kokemuksiaan ja tietojaan avoimesti. Tosin pienen stressin päivä aina aiheuttaa, kun taas muistutetaan, mitä kaikkea pitäisikään ehtiä tekemään...”

”Mielenkiintoisia puheenvuoroja. Edes lounaan jälkeen ei nukuttanut!”

"Sopiva paketti – ei liikaa, ei liian vähän; ei liian vaikeasti, ei liian helppoja perusjuttuja. Erilaiset näkökulmat – pienet ja isot yritykset, viranomaiset. Avoimuus kohdatuista haasteista ja tarkastuslöydöksistä – rohkaisevaa kuulla, että muutkin painivat samojen asioiden kanssa ja miten he ovat niitä ratkaisseet." 

”Kaikilla hyvät esitykset, joissa täyttä ja tarpeellista asiaa.”

”Olen itse vasta aloittamassa tällä saralla, joten opin kaikista puheenvuoroista valtavasti. Puhujat esittivät asiansa selkeästi, ammattitaidolla ja kiinnostavasti.”

”Todella hyviä esityksiä kaikki! Asiantuntevia ja selkeitä esityksiä, jotka oli huolella valmisteltu. Kukaan ei yritä päteä, vaan päinvastoin jakaa tietoa ja kokemuksia auliisti kollegoille.”

”Hyvät puhujat ja materiaalit, asiaa monelta eri kantilta ja näkökulmasta. Konkreettiset esimerkit olivat päivän paras anti.”

”Olin ensimmäistä kertaa tässä koulutuksessa ja jäi todella positiivinen kuva! Tulen myös ensi vuonna, jos vain mahdollista.”

Vastuunalaisten johtajien vuoden tärkeimmässä tapahtumassa päivität tietosi ja tapaat kollegoita. Ohjelmassa on tuttuun tapaan ajankohtaisia asioita viranomaiselta sekä kiinnostavia puheenvuoroja toivotuista aiheista.

Miksi osallistua?

  • Kuulet Fimean ajankohtaisia asioita mm. GDP- ja velvoitevarastointitarkastuksista, saatavuushäiriöistä ja arkistoinnista.
  • Perehdyt mm. toimittajahallintaan, lääkenäytejakeluun, riskienhallintaan "paperitukun" näkökulmasta sekä sisäisiin tarkastuksiin.
  • Verkostoidut kollegojen kanssa.
  • Saat käytännön vinkkejä työhösi.

Kohderyhmä

Seminaari on suunnattu erityisesti lääketukkukauppojen ja -markkinointiyhtiöiden vastuunalaisille johtajille ja heidän sijaisilleen. Seminaari sopii myös vastuunalaisen johtajan tehtäviin siirtyville sekä muille lääketukkukauppatoimintaan osallistuville henkilöille.

Ilmoittautuminen

Viimeistään 21.9.2017 oheisesta ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4972. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta. Ilmoittautuessasi hyväksyt peruutusehdot: ks. ohjeita osallistujille.

Palautetta edellisistä ajankohtaispäivistä

”Parasta oli kiinnostava, monipuolinen, ajankohtainen ohjelma ja erinomaiset puhujat. Oli myös mukavaa ja hyödyllistä verkostoitua.”

”Monipuolisuus. Osaavat luennoitsijat. Hyvä ilmapiiri.”

”Kokonaisuus oli todella mielenkiintoinen ja hyvin koottu. Puhujat oli valittu hyvin.”

”Erittäin hyödyllisiä puheenvuoroja ja esityksiä. Näin ensikertalaisena päivä ylitti odotukset. Parasta antia: käytännönläheisyys ja tiedon jakaminen, miten muut tekevät ja ovat ratkaisseet asioita.”

”VAJ-päivissä parasta on aina kollegiaalinen tuki ja VAJ-identiteetin vahvistuminen. Esiintyjät ja osallistujat jakavat kokemuksiaan ja tietojaan avoimesti. Tosin pienen stressin päivä aina aiheuttaa, kun taas muistutetaan, mitä kaikkea pitäisikään ehtiä tekemään...”

”Mielenkiintoisia puheenvuoroja. Edes lounaan jälkeen ei nukuttanut!”

"Sopiva paketti – ei liikaa, ei liian vähän; ei liian vaikeasti, ei liian helppoja perusjuttuja. Erilaiset näkökulmat – pienet ja isot yritykset, viranomaiset. Avoimuus kohdatuista haasteista ja tarkastuslöydöksistä – rohkaisevaa kuulla, että muutkin painivat samojen asioiden kanssa ja miten he ovat niitä ratkaisseet." 

”Kaikilla hyvät esitykset, joissa täyttä ja tarpeellista asiaa.”

”Olen itse vasta aloittamassa tällä saralla, joten opin kaikista puheenvuoroista valtavasti. Puhujat esittivät asiansa selkeästi, ammattitaidolla ja kiinnostavasti.”

”Todella hyviä esityksiä kaikki! Asiantuntevia ja selkeitä esityksiä, jotka oli huolella valmisteltu. Kukaan ei yritä päteä, vaan päinvastoin jakaa tietoa ja kokemuksia auliisti kollegoille.”

”Hyvät puhujat ja materiaalit, asiaa monelta eri kantilta ja näkökulmasta. Konkreettiset esimerkit olivat päivän paras anti.”

”Olin ensimmäistä kertaa tässä koulutuksessa ja jäi todella positiivinen kuva! Tulen myös ensi vuonna, jos vain mahdollista.”

Puhujat

Hanna-Maija Koponen-Piironen, Director, Pharmaceutical Services, Algol Pharma Oy
Johanna Linnolahti, yliproviisori, Fimea
Vesa Loponen, toimitusjohtaja, Swedish Orphan Biovitrum Oy
Pasi Peltoniemi, ylitarkastaja, Fimea
Lasse Rautiainen, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, ratiopharm Oy - Teva Finland Oy
Katere Sharifpour, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, Baxalta Finland Oy (puheenjohtaja)
Niina Suni, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, Nordic Drugs, sivuliike Suomessa
Teijo Yrjönen, Regulatory Expert, DRA Consulting Oy

Suunnittelutyöryhmä

Peik Jansson, Division Manager, Hospital Care, B. Braun Medical Oy
Saima Joutsiniemi, Regulatory Expert, DRA Consulting Oy
Jouni Kusnetsoff, Quality Director, Fysioline Oy
Katere Sharifpour, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, Baxalta Finland Oy
Anna Siira, Executive Director, Regulatory Affairs, Responsible Pharmacist, MSD Finland Oy
Pasi Virta, vastuunalainen johtaja, Pfizer Oy

Ohjelma

Seminaarin puheenjohtaja: Katere Sharifpour, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, Baxalta Finland Oy

8.30  Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00  Seminaarin avaus
Katere Sharifpour, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, Baxalta Finland Oy

9.10  Ajankohtaista Fimeasta

  • GDP- ja velvoitevarastointitarkastukset: viimeisimmät havainnot ja vinkit lääkeyrityksille
  • Toimittajan pätevyys (supplier qualification): uuden toimittajan arviointi ja hyväksyntä, kuljetuslämpötilan valvonta
  • Sisäiset tarkastukset
  • Saatavuushäiriöt
  • Arkistointi

Johanna Linnolahti, yliproviisori, Fimea 
Pasi Peltoniemi, ylitarkastaja, Fimea

10.40  Jaloittelutauko

11.00  Mock recall
Teijo Yrjönen, Regulatory Expert, DRA Consulting Oy

Fimean kommenttipuheenvuoro mock recallista

11.30  Lääkenäytejakelu: havaintoja Fimean tarkastuksesta
Niina Suni, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, Nordic Drugs, sivuliike Suomessa

Fimean kommenttipuheenvuoro lääkenäytejakelusta

12.15  Lounas

13.15  Toimittajahallinta
Lasse Rautiainen, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, ratiopharm Oy - Teva Finland Oy

13.45  Riskienhallinta ”paperitukun” näkökulmasta
Sisäiset tarkastukset 
Muutoksenhallinta
Hanna-Maija Koponen-Piironen, Director, Pharmaceutical Services, Algol Pharma Oy

14.45  Kahvitauko

15.15  VAJ – vastuunkantoa yritysjohdon tukena
Vesa Loponen, toimitusjohtaja, Swedish Orphan Biovitrum Oy

15.45–16.00  Seminaarin loppuyhteenveto
Katere Sharifpour, lääketukkukaupan vastuunalainen johtaja, Baxalta Finland Oy

Lisätietoja

Anja Isoaho
Koulutuspäällikkö
work (09) 6150 4959
Lataa yhteystiedot vCardina
Sitemap:

Sivusto ei ole optimoitu IE6-selaimelle

Päivittämällä selaimesi uudempaan versioon:

  • Varmistat uudempaa tekniikkaa sisältävien sivustojen näkymisen oikein
  • Lisäät verkkoturvallisuutta
  • Saat vakaammin toimivan selainympäristön

Päivitä uuteen Internet Explorer -versioon

Päivitä selaimesi alla olevasta olevasta linkistä uusimpaan Internet Explorer -versioon. Internet Explorer on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Microsoftin sivustolta.

Asenna Firefox

Voit vaihtoehtoisesti siirtyä kokonaan uuteen selaimeen, Firefoxiin. Selain on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Mozillan sivustolta.

Sulje