Lääketietokeskus Koulutus Koulutuskalenteri Päivitä profiili - lääkeala sosiaalisessa mediassa

Päivitä profiili - lääkeala sosiaalisessa mediassa

Tavoite
Sosiaalinen media ei ole enää mitään uutta. Seminaarin tavoitteena onkin valottaa lääkealan ja sen erityispiirteiden taipumista yhteisöllisiin palveluihin. Asiakkaat ovat jo aktiivisesti sosiaalisessa mediassa, mutta miten lääketeollisuus voi olla mukana tässä toiminnassa? Seminaarin puheenvuorot käsittelevät ja valaisevat mahdollisuuksia toimia sosiaalisessa mediassa. Osallistujat saavat uusinta tietoa ja kuulevat onnistuneita toteutuksia.

Kohderyhmä
Seminaari on tarkoitettu lääkeyritysten myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville, kuten
tuote-, markkinointi- ja myyntipäälliköille. Se soveltuu mainiosti lääkeinformaation parissa työskenteleville sekä yhteiskuntasuhdevastaaville. Seminaari on tarkoitettu myös markkinoinnin ohjauksesta ja valvonnasta tai viestinnästä vastaaville sekä mainos- ja viestintätoimistoissa työskenteleville ja muille lääkealan palveluntarjoajille.

Tavoite
Sosiaalinen media ei ole enää mitään uutta. Seminaarin tavoitteena onkin valottaa lääkealan ja sen erityispiirteiden taipumista yhteisöllisiin palveluihin. Asiakkaat ovat jo aktiivisesti sosiaalisessa mediassa, mutta miten lääketeollisuus voi olla mukana tässä toiminnassa? Seminaarin puheenvuorot käsittelevät ja valaisevat mahdollisuuksia toimia sosiaalisessa mediassa. Osallistujat saavat uusinta tietoa ja kuulevat onnistuneita toteutuksia.

Kohderyhmä
Seminaari on tarkoitettu lääkeyritysten myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville, kuten
tuote-, markkinointi- ja myyntipäälliköille. Se soveltuu mainiosti lääkeinformaation parissa työskenteleville sekä yhteiskuntasuhdevastaaville. Seminaari on tarkoitettu myös markkinoinnin ohjauksesta ja valvonnasta tai viestinnästä vastaaville sekä mainos- ja viestintätoimistoissa työskenteleville ja muille lääkealan palveluntarjoajille.

Kouluttajat

Puheenjohtaja: Topi Hanhela, johtaja, Osaamisen kehittäminen, Lääketietokeskus Oy

Lassi Miettinen, Media Planner, Dagmar Digital
Johanna Bexar-Hannula, Marketing manager OTC, Leiras
Janne Huovila, eHealth-asiantuntija, HealthSome
Elina Koivumäki, asianajaja, Asianajotoimisto Juridia Oy
Mika Raulas, partneri, ICMI Oy & tutkija, Aalto yliopisto ja Svenska Handelshögskolan

Ti 1.2.2011

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
 
9.00 Seminaarin avaus: "Miksi sosiaalisessa mediassa; markkinointia ja yrityksen maineenhallintaa"
Topi Hanhela, johtaja, Osaamisen kehittäminen, Lääketietokeskus Oy
 
9.10

Sosiaalinen media - business as usual!
Lassi Miettinen, Media Planner, Dagmar Digital

  • Mitä sosiaalisella medialla tarkoitetaan?
  • Miksi yrityksen tulisi olla kiinnostuneita sosiaalisesta mediasta?
  • Mitä sosiaalisen median hyödyntäminen vaatii yritykseltä?
10.10

Clio Healthcare -finalisti
Johanna Bexar-Hannula, Marketing manager OTC, Leiras

  • Case Berex "Jos et jaksa, maksa!" -kampanja
  • Case Pamol
11.00 Jaloittelutauko
 
11.15

Miten sosiaalisella medialla voidaan edistää terveyttä?
Janne Huovila, eHealth-asiantuntija, HealthSome

  • Lääkealan tapausesimerkkejä maailmalta
12.15 Lounas
 
13.15

Sosiaalisen median pelisäännöt ja haasteet
Elina Koivumäki, asianajaja, Asianajotoimisto Juridia Oy

  • Yrityksen näkyvyys sosiaalisessa mediassa
  • Työntekijöiden käyttäytyminen yrityksen edustajana sosiaalisessa mediassa
  • Sosiaalisen median seuranta ja osallistuminen
14.15

Maailma ja asiakkaat digitalisoituvat - miten lääkeyritykset ovat tässä mukana?
Mika Raulas, partneri, ICMI Oy & tutkija, Aalto yliopisto ja Svenska Handelshögskolan

  • Lääkealalla on oltu monessa asiassa jopa edelläkävijöitä digitalisoitumisessa (mm. tutkimus- ja tuotekehitysfoorumit verkossa, verkkokoulutus, keskustelufoorumit, mobiilimuistutukset ja hoito-ohjeet, isot näyttötaulut vastaanotoilla ja apteekeissa, rfid, jne.) – mikä on tilanne nyt?
  • Yhteisöllisyys ja sosiaalinen media – uusi mahdollisuus vai tietämättömien vaarallinen temmellyskenttä?
  • Topit ja flopit – mikä on in, mikä out, mihin kannattaa panostaa?
14.45 - 15.30 Kahvi ja verkostoitumista reaalimaailmassa!
 
Sitemap:

Sivusto ei ole optimoitu IE6-selaimelle

Päivittämällä selaimesi uudempaan versioon:

  • Varmistat uudempaa tekniikkaa sisältävien sivustojen näkymisen oikein
  • Lisäät verkkoturvallisuutta
  • Saat vakaammin toimivan selainympäristön

Päivitä uuteen Internet Explorer -versioon

Päivitä selaimesi alla olevasta olevasta linkistä uusimpaan Internet Explorer -versioon. Internet Explorer on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Microsoftin sivustolta.

Asenna Firefox

Voit vaihtoehtoisesti siirtyä kokonaan uuteen selaimeen, Firefoxiin. Selain on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Mozillan sivustolta.

Sulje