Lääketietokeskus Koulutus Koulutuskalenteri Lääkemarkkinointi 3.0 – Viestintä ja maineenhallinta lääkealalla

Lääkemarkkinointi 3.0 – Viestintä ja maineenhallinta lääkealalla

Lääkäreiden ja lääketeollisuuden välinen taloudellinen yhteistyö tulee julkiseksi vuonna 2016. Uudistuksen tarkoituksena on tuoda läpinäkyvyyttä ja vahvistaa yleistä luottamusta. Tässä seminaarissa nostetaan esille muun muassa se, miten lääkeyrityksen edustajana voit valmistautua kohtaamaan median ja viestiä muutoksesta johdonmukaisesti yrityksen maineenhallinnan huomioiden. 

Tavoitteet

Viestintä ja maineenhallinta lääkealalla -seminaarissa
• kuulet, millaisia haasteita lääketeollisuuden maineenhallintaan voi liittyä ja miten mainetta hallitaan
• opit, miten rakennat pitkäjänteistä lääketeollisuuden, terveydenhuollon ja median välistä yhteistyötä
• ymmärrät, miten lääkemarkkinoinnin läpinäkyvyys vaikuttaa lääketeollisuuden ja terveydenhuollon maineenhallintaan.

Kohderyhmä

Seminaari on tarkoitettu erityisesti lääkeyritysten markkinoinnin, myynnin ja viestinnän parissa toimiville sekä yhteiskuntasuhteista vastaaville. Lisäksi seminaariin voivat osallistua mainos- ja viestintätoimistojen edustajat.

Ilmoittautuminen

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä oli 29.10.2015, mutta voit edelleen ilmoittautua oheisesta ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4972. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta. Peruutusehdot: ks. ohjeita osallistujille.

Lääkäreiden ja lääketeollisuuden välinen taloudellinen yhteistyö tulee julkiseksi vuonna 2016. Uudistuksen tarkoituksena on tuoda läpinäkyvyyttä ja vahvistaa yleistä luottamusta. Tässä seminaarissa nostetaan esille muun muassa se, miten lääkeyrityksen edustajana voit valmistautua kohtaamaan median ja viestiä muutoksesta johdonmukaisesti yrityksen maineenhallinnan huomioiden. 

Tavoitteet

Viestintä ja maineenhallinta lääkealalla -seminaarissa
• kuulet, millaisia haasteita lääketeollisuuden maineenhallintaan voi liittyä ja miten mainetta hallitaan
• opit, miten rakennat pitkäjänteistä lääketeollisuuden, terveydenhuollon ja median välistä yhteistyötä
• ymmärrät, miten lääkemarkkinoinnin läpinäkyvyys vaikuttaa lääketeollisuuden ja terveydenhuollon maineenhallintaan.

Kohderyhmä

Seminaari on tarkoitettu erityisesti lääkeyritysten markkinoinnin, myynnin ja viestinnän parissa toimiville sekä yhteiskuntasuhteista vastaaville. Lisäksi seminaariin voivat osallistua mainos- ja viestintätoimistojen edustajat.

Ilmoittautuminen

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä oli 29.10.2015, mutta voit edelleen ilmoittautua oheisesta ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4972. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta. Peruutusehdot: ks. ohjeita osallistujille.

Puheenjohtaja

Annakaisa Mänttäri, viestintäasiantuntija, Lääketeollisuus ry

Puhujat

Ulla Järvi, tiedetoimittaja, pääsihteeri, Suomen tiedetoimittajain liitto ry
Vuokko Nummi, terveystoimittaja, vanhempi neuvonantaja, Cocomms Oy
Petra Tirkkonen, johtaja, terveysviestintä, Cocomms Oy
Päivi Väyrynen, viestintäjohtaja, THL

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Johdatus päivän aiheeseen
Annakaisa Mänttäri, viestintäasiantuntija, Lääketeollisuus ry

9.10 Hyvän maineenhallinnan ainekset
Petra Tirkkonen, johtaja, terveysviestintä, Cocomms Oy

  • Mitä on maineenhallinta ja voiko sitä ylipäätään hallita?
  • Millaisia haasteita lääketeollisuuden maineenhallintaan voi liittyä?
  • Tuoko läpinäkyvyyssäädös jotain uutta?

Jaloittelutauko

Käytännän työkalupakki lääketeollisuuden ja median väliseen yhteistyöhön, case-esimerkkejä
Dialogi: Vuokko Nummi, terveystoimittaja, vanhempi neuvonantaja, Cocomms Oy ja Ulla Järvi, tiedetoimittaja, pääsihteeri, Suomen tiedetoimittajain liitto ry

  • Mikä merkitys mediayhteistyöllä on lääketeollisuuden maineen hallinnassa?
  • Miten rakennan pitkäjänteistä mediayhteistyötä?
  • Miten hyvin tunnen median toimintatavat?

Jaloittelutauko

11.30 Maine testataan erityistilanteissa - sikainfluenssasta tähän päivään
Päivi Väyrynen, viestintäjohtaja, THL

  • Millainen haaste oli viestinnällisesti?
  • Miten hallittiin julkisuus, joka tähän liittyi?
  • Mitä opittu ja onko vaikuttanut prosesseihin?

12.00–12.15 Keskustelu, yhteenveto ja päivän päätös

Lisätietoja

Viktoria Paananen (äitiyslomalla)
Asiakkuuspäällikkö
work (09) 6150 4965
Lataa yhteystiedot vCardina
Sitemap:

Sivusto ei ole optimoitu IE6-selaimelle

Päivittämällä selaimesi uudempaan versioon:

  • Varmistat uudempaa tekniikkaa sisältävien sivustojen näkymisen oikein
  • Lisäät verkkoturvallisuutta
  • Saat vakaammin toimivan selainympäristön

Päivitä uuteen Internet Explorer -versioon

Päivitä selaimesi alla olevasta olevasta linkistä uusimpaan Internet Explorer -versioon. Internet Explorer on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Microsoftin sivustolta.

Asenna Firefox

Voit vaihtoehtoisesti siirtyä kokonaan uuteen selaimeen, Firefoxiin. Selain on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Mozillan sivustolta.

Sulje