Lääketietokeskus Koulutus Koulutuskalenteri Lääkemarkkinointi 3.0 – Asiakaskokemus kasvavana kilpailuetuna

Lääkemarkkinointi 3.0 – Asiakaskokemus kasvavana kilpailuetuna

Tavoitteet

Asiakaskokemus kasvavana kilpailuetuna -seminaaripäivänä mm.
• opit, mitä on hyvä asiakaskokemus ja mistä se rakentuu
• saat työkaluja siihen, miten asiakaslähtöistä palvelua rakennetaan onnistuneeksi asiakaskokemukseksi
• kuulet lääketeollisuuden roolista ja mahdollisuuksista terveydenhuollossa
• kuulet, mitä lääkäri ja apteekki toivovat lääkemarkkinoinnilta

Seminaaripäivä sopii 

• lääkemarkkinoinnista sekä markkinoinnin suunnittelusta ja kehityksestä vastaaville
• lääkemyynnistä vastaaville ja myynnin parissa toimiville
• asiantuntijatehtävissä toimiville, jotka haluavat saada työkaluja ja näkökulmia asiakasymmärryksen vahvistamiseen.

Ilmoittautuminen

Seminaarin viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä oli 14.10.2014, mutta voit edelleen ilmoittautua oheisesta ilmoittautumislinkistä tai sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliostasi. Tutustuthan osallistumis- ja peruutusehtoihin ennen ilmoittautumista: Ohjeita osallistujille

Tutustu myös koulutusfoorumin tuleviin seminaaripäiviin

Asiantuntijasta palvelukokonaisuuden rakentajaksi 18.11.2014
Eettinen lääkemarkkinointi muuttuvassa toimintaympäristössä 9.12.2014

Tavoitteet

Asiakaskokemus kasvavana kilpailuetuna -seminaaripäivänä mm.
• opit, mitä on hyvä asiakaskokemus ja mistä se rakentuu
• saat työkaluja siihen, miten asiakaslähtöistä palvelua rakennetaan onnistuneeksi asiakaskokemukseksi
• kuulet lääketeollisuuden roolista ja mahdollisuuksista terveydenhuollossa
• kuulet, mitä lääkäri ja apteekki toivovat lääkemarkkinoinnilta

Seminaaripäivä sopii 

• lääkemarkkinoinnista sekä markkinoinnin suunnittelusta ja kehityksestä vastaaville
• lääkemyynnistä vastaaville ja myynnin parissa toimiville
• asiantuntijatehtävissä toimiville, jotka haluavat saada työkaluja ja näkökulmia asiakasymmärryksen vahvistamiseen.

Ilmoittautuminen

Seminaarin viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä oli 14.10.2014, mutta voit edelleen ilmoittautua oheisesta ilmoittautumislinkistä tai sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliostasi. Tutustuthan osallistumis- ja peruutusehtoihin ennen ilmoittautumista: Ohjeita osallistujille

Tutustu myös koulutusfoorumin tuleviin seminaaripäiviin

Asiantuntijasta palvelukokonaisuuden rakentajaksi 18.11.2014
Eettinen lääkemarkkinointi muuttuvassa toimintaympäristössä 9.12.2014

Seminaarin moderaattori

Ville Valkonen, asiakkuuspäällikkö, Lääketietokeskus Oy

Seminaaripäivän puhujina mm.

Toni Berkowits, toimitusjohtaja, Markkinointi-instituutti
Petja Orre, LL, Nuori Lääkäri -lehden päätoimittaja
Tiina Vaitomaa, apteekkari, Ympyrätalon apteekki
Sirkku Keski-Hallila, tutkimuspäällikkö, Terveys ja hyvinvointi, OTC, Taloustutkimus Oy
Timo Aronkytö, terveyspalvelujen johtaja, erikoislääkäri, Vantaan kaupunki
Taina Kerttula, Account Manager, Hill and Knowlton Finland Oy
Netta Siljanen, Account Executive, Hill and Knowlton Finland Oy
Sari Pesonen, myyntijohtaja, Orion Oyj Orion Pharma
Siv Schalin, toimitusjohtaja, Docrates Syöpäsairaala  

Seminaarin moderaattori: Ville Valkonen, asiakkuuspäällikkö, Lääketietokeskus Oy

9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.30 Johdatus seminaarin aiheisiin

9.35 Seminaarin avaus: Asiakkaan vuosi 2014, suuntaus vuoteen 2015
Toni Berkowits, toimitusjohtaja, Markkinointi-instituutti
• Mistä koostuu hyvä asiakaskokemus?
• Miksi asiakaskokemukseen kannattaa investoida?

10.00 Asiakaskeskeisyys lääkeyrityksessä – puheista teoiksi
Sari Pesonen, myyntijohtaja, Orion Oyj Orion Pharma

10.30 Asiakaskeskeisyys potilaan hoidossa, Case Docrates
Siv Schalin, toimitusjohtaja, Docrates Syöpäsairaala 

10.50 Jaloittelutauko

11.00 Asiakaskokemus asiakkaan silmin
Case lääkäri: Petja Orre, LL, Nuori Lääkäri -lehden päätoimittaja
Case apteekki: Tiina Vaitomaa, apteekkari, Ympyrätalon apteekki
• Mitä toivon lääkemarkkinoinnilta?
• Miten toivon lääkeyrityksen viestivän?
• Mihin asioihin lääke-edustajan tulisi erityisesti kiinnittää huomiota esittelytilanteessa?

11.40 Asiakasymmärryksen lisääminen markkinatutkimuksen keinoin
Sirkku Keski-Hallila, tutkimuspäällikkö, Terveys ja hyvinvointi, OTC, Taloustutkimus Oy
• Markkinatutkimusten hyödyt lääkeyrityksissä
• Kuinka kuluttajatietoa voi tutkia
• Case-esimerkki: OTC-tracking särkylääkkeet 2014

12.10 Buffet ja verkostoitumista

13.00 Lääketeollisuus ja terveydenhuolto – asiakkuudesta kumppanuuteen
Timo Aronkytö, terveyspalvelujen johtaja, erikoislääkäri, Vantaan kaupunki
• Millaiseksi nähdään lääketeollisuuden mahdollisuudet terveydenhuollossa?
• Miten julkinen terveydenhuolto ja lääketeollisuus voivat olla kumppanuudessa?
• Mitkä ovat tämän hetkiset haasteet ja miten kehittää yhteistyötä?

13.45 Workshop: Asiakaslähtöisestä palvelumuotoilusta onnistuneeksi asiakaskokemukseksi

Workshopin luento-osuudessa osallistujat kuulevat, mistä palvelumuotoilussa on kyse ja tutustuvat palvelumuotoilun hyötyihin. Lisäksi syvennytään käytännönläheisemmin siihen, mistä hyvä asiakaskokemus koostuu ja miten sitä voidaan kehittää.

Ryhmätyöosuudessa keskitytään asiakkaan profilointiin ja tämän tarpeiden ymmärtämiseen sekä pohditaan, mistä onnistunut palvelupolku rakentuu ja millainen on asiantuntijan rooli palvelupolun prosessissa.

Workshopin vetäjinä toimivat Hill and Knowlton Finlandin valmentajat, Taina Kerttula ja Netta Siljanen, joilla on osaaminen ja toimialatuntemus mm. lääketeollisuudesta ja terveydenhuollon sektorilta. Palvelumuotoiluun Hill and Knowlton tuo vahvan viestinnän ja vuorovaikutuksen näkökulman.

Kahvitauko workshopin aikana

15.30–15.45 Yhteenveto päivän aiheista

Sitemap:

Sivusto ei ole optimoitu IE6-selaimelle

Päivittämällä selaimesi uudempaan versioon:

  • Varmistat uudempaa tekniikkaa sisältävien sivustojen näkymisen oikein
  • Lisäät verkkoturvallisuutta
  • Saat vakaammin toimivan selainympäristön

Päivitä uuteen Internet Explorer -versioon

Päivitä selaimesi alla olevasta olevasta linkistä uusimpaan Internet Explorer -versioon. Internet Explorer on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Microsoftin sivustolta.

Asenna Firefox

Voit vaihtoehtoisesti siirtyä kokonaan uuteen selaimeen, Firefoxiin. Selain on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Mozillan sivustolta.

Sulje