Lääketietokeskus Koulutus Koulutuskalenteri Lääkemarkkinointi 2012 – Brändinhallinta lääkealalla

Lääkemarkkinointi 2012 – Brändinhallinta lääkealalla

Lääkemarkkinat ja -markkinointi ovat jatkuvassa muutoksessa. Sosiaalinen media, pirstaloituva asiakaskunta, lainsäädännön muutokset, kustannuspaineet, globaali kilpailu, arvokysymykset ja eettisyys luovat uusia haasteita lääkemarkkinoinnin ammattilaisille.

Lääkemarkkinointi 2012 -seminaari nostaa ajankohtaisia aiheita keskusteluun case-esimerkkien avulla ja antaa mahdollisuuden benchmarkata omia toimintatapoja toisiin toimialoihin.

Tule kuulemaan eri toimijoiden onnistuneita toteutuksia ja jakamaan omia kokemuksiasi lääkemarkkinoinnista!

Tavoitteet

Seminaarin tavoitteena on
• kiinnittää huomiota erilaisiin lähestymistapoihin palvelu- ja tuotebrändin rakentamisessa
• antaa inspiraatiota uusien mahdollisuuksien hyödyntämiseen
• tarjota näkemyksiä toisilta toimialoilta
• valottaa lääkemarkkinointiin liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä

Kohderyhmä

Seminaari on tarkoitettu lääkeyritysten myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville, kuten tuotteista, markkinoinnista ja myynnistä vastaaville henkilöille sekä mainos- ja viestintätoimistoissa työskenteleville.

Seminaari soveltuu myös markkinoinnin ohjauksesta ja valvonnasta vastaaville, viestinnän ammattilaisille ja lääkealan palveluntarjoajille.

Ilmoittautuminen

Viimeistään 16.10.2011 oheisesta ilmoittautumislinkistä tai sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi. Voit ilmoittautua myös puhelimitse (09) 6150 4918. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta. Peruutusehdot: ks. ohjeita osallistujille.

Lääkemarkkinat ja -markkinointi ovat jatkuvassa muutoksessa. Sosiaalinen media, pirstaloituva asiakaskunta, lainsäädännön muutokset, kustannuspaineet, globaali kilpailu, arvokysymykset ja eettisyys luovat uusia haasteita lääkemarkkinoinnin ammattilaisille.

Lääkemarkkinointi 2012 -seminaari nostaa ajankohtaisia aiheita keskusteluun case-esimerkkien avulla ja antaa mahdollisuuden benchmarkata omia toimintatapoja toisiin toimialoihin.

Tule kuulemaan eri toimijoiden onnistuneita toteutuksia ja jakamaan omia kokemuksiasi lääkemarkkinoinnista!

Tavoitteet

Seminaarin tavoitteena on
• kiinnittää huomiota erilaisiin lähestymistapoihin palvelu- ja tuotebrändin rakentamisessa
• antaa inspiraatiota uusien mahdollisuuksien hyödyntämiseen
• tarjota näkemyksiä toisilta toimialoilta
• valottaa lääkemarkkinointiin liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä

Kohderyhmä

Seminaari on tarkoitettu lääkeyritysten myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville, kuten tuotteista, markkinoinnista ja myynnistä vastaaville henkilöille sekä mainos- ja viestintätoimistoissa työskenteleville.

Seminaari soveltuu myös markkinoinnin ohjauksesta ja valvonnasta vastaaville, viestinnän ammattilaisille ja lääkealan palveluntarjoajille.

Ilmoittautuminen

Viimeistään 16.10.2011 oheisesta ilmoittautumislinkistä tai sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi. Voit ilmoittautua myös puhelimitse (09) 6150 4918. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta. Peruutusehdot: ks. ohjeita osallistujille.

Puheenjohtaja

Mika Raulas, partneri, ICMI Oy & tutkija, Aalto yliopisto ja Svenska Handelshögskolan 

Kouluttajat

Mikko Heikkinen, tuoteryhmäpäällikkö, Oy Leiras Finlad Ab 
Vilhelmiina Mäkinen, tuotepäällikkö, Oy Eli Lilly Ab
Ossi Ahto, Brand Manager, Hartwall
Matti Urho, varatuomari, Tarkastusvaliokunta II puheejohtaja
Ilari Paakkari, professori, Tarkastusvaliokunta II jäsen
Heikki Veijola, toimitusjohtaja, Adsek Oy
Elina Pimiä, sisätauteihin erikoistuva lääkäri, 
Kanta-Hämeen keskussairaala / Nuori Lääkäri -lehti, NLY ry 
Peter Tuominen, ydinvoima-asiantuntija, Fortum
Karoliina Vuopala, yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtaja, Novo Nordisk Farma Oy  

 

8.30     Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00     Seminaarin avaus, aamuherätys
           Mika Raulas, partneri, ICMI Oy & tutkija,
           Aalto yliopisto ja Svenska Handelshögskolan 

9.15     Case Sosiaalinen media:
           Kokemukset Kysy lastenlääkäriltä -kampanjasta
           Mikko Heikkinen, tuoteryhmäpäällikkö, Oy Leiras Finlad Ab

9.45     Case Terveystiedotus: Masennus sattuu -kampanja,
           vuoden 2011 lääkeinformaatioteko
           Vilhelmiina Mäkinen, tuotepäällikkö, Oy Eli Lilly Ab

10.15   Case Terveystiedotus: Plus 10 -kampanja
           Karoliina Vuopala, yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtaja,
           Novo Nordisk Farma Oy 

10.45   Verkostoitumistauko

11.00   Mainostoimiston kommenttipuheenvuoro:
           Millaista on tehdä uutta lääkemarkkinointia
           Heikki Veijola, toimitusjohtaja, Adsek Oy

11.30   Lääkärin kommenttipuheenvuoro:
           Mitä lääkärinä toivon lääkemarkkinoinnilta
           Elina Pimiä, sisätauteihin erikoistuva lääkäri,
           Kanta-Hämeen keskussairaala/Nuori Lääkäri -lehti, NLY ry 

12.00   Lounas

13.00   Lääke haastava tuote markkinoida?
           Tervetuloa myymään ydinvoimaa!
           Peter Tuominen, ydinvoima-asiantuntija, Fortum

13.30   Case Heineken: Miten tuotebrändini erottuu kilpailijoista
           Ossi Ahto, Brand Manager, Hartwall

14.00   Kahvitauko

14.30   Lääkemarkkinoinnin sudenkuopat, havaintoja 2010–2012
           Matti Urho, varatuomari, Tarkastusvaliokunta II puheejohtaja
           ja Ilari Paakkari, professori,Tarkastusvaliokunta II jäsen 

16.00   Yhteenveto ja päivän päätös

 

Lisätietoja

Viktoria Paananen (äitiyslomalla)
Asiakkuuspäällikkö
work (09) 6150 4965
Lataa yhteystiedot vCardina
Sitemap:

Sivusto ei ole optimoitu IE6-selaimelle

Päivittämällä selaimesi uudempaan versioon:

  • Varmistat uudempaa tekniikkaa sisältävien sivustojen näkymisen oikein
  • Lisäät verkkoturvallisuutta
  • Saat vakaammin toimivan selainympäristön

Päivitä uuteen Internet Explorer -versioon

Päivitä selaimesi alla olevasta olevasta linkistä uusimpaan Internet Explorer -versioon. Internet Explorer on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Microsoftin sivustolta.

Asenna Firefox

Voit vaihtoehtoisesti siirtyä kokonaan uuteen selaimeen, Firefoxiin. Selain on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Mozillan sivustolta.

Sulje