Lääketietokeskus Koulutus Koulutuskalenteri Ajankohtaista eettisestä lääkemarkkinoinnista – viestintä muuttuvassa toimintaympäristössä

Ajankohtaista eettisestä lääkemarkkinoinnista – viestintä muuttuvassa toimintaympäristössä

Lääkäreiden ja lääketeollisuuden välinen taloudellinen yhteistyö tulee julkiseksi vuonna 2016. Uudistuksen tarkoituksena on tuoda läpinäkyvyyttä ja vahvistaa yleistä luottamusta. Onnistunut muutos edellyttää avointa, johdonmukaista ja jatkuvaa viestintää. Mitä yritysten pitäisi huomioida muutoksen keskellä ja kuinka varmistetaan viestinnän onnistuminen kokonaisvaltaisesti? Miten taataan lääkäreiden ja yritysten yhteistyön toimivuus jatkossa? Tule kuulemaan, keskustelemaan ja jakamaan kokemuksia uudistuksesta ja siihen liittyvästä viestinnästä.

Tavoitteet

Aamuseminaarin tavoitteena on, että osallistujat mm.

  • ymmärtävät viestinnän merkityksen muutostilanteissa
  • saavat käytännön vinkkejä siihen, miten edistää avoimen ja jatkuvan viestinnän onnistumista
  • ymmärtävät, mitä taloudellisten suhteiden julkistaminen tarkoittaa käytännössä
  • kuulevat eri osapuolten kokemuksia taloudellisten suhteiden julkistamiseen ja läpinäkyvyyteen liittyvästä viestinnästä ja käytännöistä.

Kohderyhmä

Seminaari on tarkoitettu lääkeyritysten myynti- ja markkinointihenkilöstölle, lääkeinformaation ja viestinnän parissa toimiville sekä yhteiskuntasuhteista vastaaville. Lisäksi koulutukseen voivat osallistua kliinisten lääketutkimusten parissa toimivat, mainos- ja viestintätoimistojen edustajat sekä asianajajat. 

Ilmoittautuminen

Viimeistään 31.3.2015 verkkosivujen ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4972. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliostasi. Tutustuthan muutos- ja peruutusehtoihin ennen ilmoittautumista: Ohjeita osallistujille

Lääkäreiden ja lääketeollisuuden välinen taloudellinen yhteistyö tulee julkiseksi vuonna 2016. Uudistuksen tarkoituksena on tuoda läpinäkyvyyttä ja vahvistaa yleistä luottamusta. Onnistunut muutos edellyttää avointa, johdonmukaista ja jatkuvaa viestintää. Mitä yritysten pitäisi huomioida muutoksen keskellä ja kuinka varmistetaan viestinnän onnistuminen kokonaisvaltaisesti? Miten taataan lääkäreiden ja yritysten yhteistyön toimivuus jatkossa? Tule kuulemaan, keskustelemaan ja jakamaan kokemuksia uudistuksesta ja siihen liittyvästä viestinnästä.

Tavoitteet

Aamuseminaarin tavoitteena on, että osallistujat mm.

  • ymmärtävät viestinnän merkityksen muutostilanteissa
  • saavat käytännön vinkkejä siihen, miten edistää avoimen ja jatkuvan viestinnän onnistumista
  • ymmärtävät, mitä taloudellisten suhteiden julkistaminen tarkoittaa käytännössä
  • kuulevat eri osapuolten kokemuksia taloudellisten suhteiden julkistamiseen ja läpinäkyvyyteen liittyvästä viestinnästä ja käytännöistä.

Kohderyhmä

Seminaari on tarkoitettu lääkeyritysten myynti- ja markkinointihenkilöstölle, lääkeinformaation ja viestinnän parissa toimiville sekä yhteiskuntasuhteista vastaaville. Lisäksi koulutukseen voivat osallistua kliinisten lääketutkimusten parissa toimivat, mainos- ja viestintätoimistojen edustajat sekä asianajajat. 

Ilmoittautuminen

Viimeistään 31.3.2015 verkkosivujen ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4972. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliostasi. Tutustuthan muutos- ja peruutusehtoihin ennen ilmoittautumista: Ohjeita osallistujille

Puheenjohtaja

Laura Labart, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry

Puhujat

• Jaakko Laurila, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry
• Heikki Bothas, toiminnanjohtaja, Rinnakkaislääketeollisuus ry
• Juuso Jaakkola, Senior Legal Counsel, Bayer Nordic SE
• Lauri Vuorenkoski, Terveyspolitiikan asiantuntija, LT, Lääkäriliitto
• Petra Tirkkonen, johtaja, Terveys- ja lääkealan viestintä, Cocomms Oy

Petra Tirkkonen toimii Cocomms Oy:n terveysviestinnän johtajana. Hän on koulutukseltaan viestintätieteiden ja valtio-opin maisteri (YTM, FM). Tirkkosella on yli 15 vuoden kokemus lääkealan ja terveyspalvelujen viestinnästä. Hän on toiminut viestintä- ja markkinointitehtävissä yksityisen, julkisen ja kolmannen sektorin organisaatioissa.

Suunnittelutyöryhmä

Laura Labart, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry
Jaakko Laurila, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry
Viktoria Paananen, asiakkuuspäällikkö, Lääketietokeskus Oy

8.30  Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00  Viestinnän merkitys osana muuttuvaa toimintaympäristöä
Petra Tirkkonen, johtaja, Terveys- ja lääkealan viestintä, Cocomms Oy

9.30  Mitä taloudellisten suhteiden julkistaminen tarkoittaa käytännössä
Jaakko Laurila, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry

10.00  Rinnakkaislääketeollisuus ry:n eettiset ohjeet ja läpinäkyvyys
Heikki Bothas, toiminnanjohtaja, Rinnakkaislääketeollisuus ry

10.30  Jaloittelutauko

10.45  Lääkeyrityksen kokemuksia taloudellisen yhteistyön julkistamiseen liittyvästä viestinnästä
Juuso Jaakkola, Senior Legal Counsel, Bayer Nordic SE

11.30  Millaisia toiveita lääkärillä on lääkeyritysten viestinnän ja lähestymisen suhteen? Miten lääkäri näkee uudistuksen vaikuttavan yhteistyömahdollisuuksiin jatkossa? 
Lauri Vuorenkoski, Terveyspolitiikan asiantuntija, LT, Lääkäriliitto

12.00  Yhteenveto ja päivän päätös

Lisätietoja

Viktoria Paananen (äitiyslomalla)
Asiakkuuspäällikkö
work (09) 6150 4965
Lataa yhteystiedot vCardina
Sitemap:

Sivusto ei ole optimoitu IE6-selaimelle

Päivittämällä selaimesi uudempaan versioon:

  • Varmistat uudempaa tekniikkaa sisältävien sivustojen näkymisen oikein
  • Lisäät verkkoturvallisuutta
  • Saat vakaammin toimivan selainympäristön

Päivitä uuteen Internet Explorer -versioon

Päivitä selaimesi alla olevasta olevasta linkistä uusimpaan Internet Explorer -versioon. Internet Explorer on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Microsoftin sivustolta.

Asenna Firefox

Voit vaihtoehtoisesti siirtyä kokonaan uuteen selaimeen, Firefoxiin. Selain on ilmainen ja se on vapaasti ladattavissa Mozillan sivustolta.

Sulje