Aika ja paikka

Ti 22.10.2019 kello 12:00-16:15
Kesto: 1 päivä
Lääketietokeskus, Korkeavuorenkatu 35, 00130, Helsinki

Hinta

394.00€
(+ alv)
Lääketietokeskus, Korkeavuorenkatu 35 Helsinki 00130

Suosittu ja kattava perehdytyskoulutus lääkemarkkinointia säätelevistä ohjeista ja toimintatavoista käytännönläheisesti.

Miksi osallistua?

  • Saat tiiviin perehdytyspaketin lääkemarkkinointia säätelevistä ohjeista ja toimintatavoista.
  • Opit tunnistamaan ja arvioimaan lääkemarkkinoinnin eettisiä kysymyksiä.
  • Kuulet, mitä ajankohtaista tapahtuu eettisen lääkemarkkinoinnin saralla.
  • Opit soveltamaan Lääketeollisuuden Eettisiä ohjeita työssäsi käytännön esimerkkien kautta.

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu erityisesti lääkeyritysten uusille lääkemarkkinoinnin, -myynnin ja terveysviestinnän parissa toimiville henkilöille. Koulutukseen voivat osallistua myös markkinointi- ja viestintätoimistojen edustajat, tapahtumajärjestäjät sekä muut aiheesta kiinnostuneet, jotka tarvitsevat tiiviin perehdytys- tai kertauspaketin eettisestä lääkemarkkinoinnista.

Hinta

Early bird -etuhinta 295 euroa (+ alv), kun ilmoittaudut viimeistään 10.9.2019 (kuusi viikkoa ennen koulutusta). Tämän jälkeen hinta on 394 euroa (+ alv). Hinta sisältää sähköisen koulutusmateriaalin ja päivän tarjoilut.

Ilmoittautuminen

Voit edelleen ilmoittautua verkkosivujen ilmoittautumislinkistä, koska koulutuksessa on tilaa. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta.

 

Tutustu muutos- ja peruutusehtoihin ennen ilmoittautumista kohdasta: Ohjeita osallistujille. 

Ohjelma

 

11.30 Ilmoittautuminen ja kahvi

 

12.00 Tervetuloa koulutukseen!    
Anja Isoaho, koulutuspäällikkö, Lääketietokeskus Oy

 

12.05 Ydinasiat eettisestä lääkemarkkinoinnista, Q&A
Jaakko Laurila, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry

  • Eettisten ohjeiden tausta ja periaatteet
  • Reseptilääkkeiden markkinointi
  • Itsehoitolääkkeiden markkinointi
  • Terveystiedottaminen
  • Hoitajille suunnattu lääkeinformaatio
  • Potilasjärjestöyhteistyö
  • Kysymyksiä osallistujilta

 

13.30 Kahvitauko

 

14.00 Miten eettisyys näkyy lääkeyrityksen viestinnässä?
Anne Palin, Product Manager Hematology, Amgen Ab

 

14.30 Eettisen lääkemarkkinoinnin sudenkuopat – harjoitustehtäviä OTC- ja reseptilääkkeistä

 

15.45 Ajankohtaista eettisestä lääkemarkkinoinnista
Laura Labart, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry

 

16.15 Koulutuksen päätös