Aika ja paikka

Ti 23.10.2018 kello 08:30-16:00
Kesto: 1 päivä
Leonardo da Vinci -auditorio, Itämerenkatu 11–13, 00180, HELSINKI

Hinta

548.00€
(+ alv)

Ennakkoilmoittautuminen 11.9. mennessä (kuusi viikkoa ennen koulutusta) 495 euroa (+ alv). Tämän jälkeen hinta on 548 euroa (+ alv).

Hinta sisältää sähköisen koulutusmateriaalin ja päivän tarjoilut.

Leonardo da Vinci -auditorio, Itämerenkatu 11–13 HELSINKI 00180

Miksi osallistua?

Tässä erittäin ajankohtaisessa koulutuksessa

  • Saat viimeisintä tietoa lääkevarmennusjärjestelmän käyttöönotosta.
  • Kuulet lääkejakeluketjun eri toimijoiden kokemuksia järjestelmän käyttöönottoon liittyvistä haasteista ja mahdollisuuksista.
  • Osaat oman organisaatiosi serialisointiasioissa toimia tehokkaasti, turvallisesti ja oikein.
  • Saat vinkkejä oman työn kehittämiseen.


Lääkevarmennusjärjestelmän on lainsäädännön mukaan oltava toiminnassa viimeistään 9.2.2019. Tavoitteena kuitenkin on, että Suomen järjestelmä on toimintavalmiudessa vuoden 2018 marraskuussa.

 

Kohderyhmä

Koulutus sopii lääketukkukauppojen edustajille, vastuunalaisille johtajille, laatuosaston asiantuntijoille, myyntilupa-asiantuntijoille, apteekkien ja sairaala-apteekkien edustajille, järjestelmäasiantuntijoille ja lääkealan viranomaisille – kaikille, jotka työskentelevät lääkevarmennusasioidenkin parissa.

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu oheisesta ilmoittautumislinkistä, sähköpostitse koulutus@laaketietokeskus.fi tai puhelimitse (09) 6150 4973. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta. Peruutusehdot: ks. ohjeita osallistujille.

 

Ohjelma

Koulutuksen puheenjohtaja: Anna Siira, vastuunalainen johtaja, MSD 

 

9.00 Tervetuloa koulutukseen!
Koulutuksen puheenjohtaja Anna Siira, vastuunalainen johtaja, MSD ja
Koulutuspäällikkö Milla Kajanne, Lääketietokeskus

 

9.10 Tilannekatsaus lääkevarmennusjärjestelmään 
Lääkevarmennuksen prosessit ja hälytysten hallinta
Vastauksia osallistujien kysymyksiin
Maija Gohlke-Kokkonen, toimitusjohtaja, Suomen Lääkevarmennus Oy

 

10.15 Jaloittelutauko ja verkostoitumista

 

10.30 Alan eri osapuolten kokemuksia lääkevarmennusjärjestelmän käyttöönotosta 

● Millainen prosessi on organisaatiossa ja ketkä siihen osallistuvat?
● Aikataulu, kustannukset, haasteet
● Miten riskienhallinta hoituu?
● Vinkkejä/toiveita alan muille toimijoille

 

10.30 Päämiehen kokemukset ja vinkkejä

Eeva Melama, projektipäällikkö, Orion Oyj

 

11.00 Lääketukun kokemukset ja vinkkejä

Marika Launonen, IM Director, Oriola Finland Oyj
 

11.30 Lounas

 

12.30 Mitä muutoksia lääkevarmennus aiheuttaa jakeluketjuun ja mitä se tarkoittaa valvonnan kannalta?
Minna Kurronen, ylitarkastaja, Fimea

 

13.15 Miten lääkevarmennusjärjestelmä on otettu käyttöön apteekeissa?
Järjestelmätoimittajan kokemukset ja vinkkejä
Jukka Nurmi, tuotejohtaja, Pharmadata

 

13.45 Miten lääkevarmennusjärjestelmä on otettu käyttöön apteekeissa?
Apteekkarin kokemukset
Risto Kanerva, apteekkari, Tapiolan apteekki
 

14.15 Kahvitauko

 

14.40 Sairaala-apteekkien kokemukset ja vinkkejä 

Marja Iso-Mustajärvi, sairaala-apteekkari, PSHP ja
Elina Ahomäki, vastaava proviisori, HUS-Apteekki 

 

15.30 Lääkevarmennusilmoitukset – tilanne ja kokemuksia
Essi Kariaho, johtaja, Lääketietokeskus Oy 

 

15.55 Päivän yhteenveto
Puheenjohtaja 

 

16.00 Koulutus päättyy