Aika ja paikka

To 07.10.2021 kello 12:00-16:00
Kesto: 1 päivä
WEBINAARI, 00000, Helsinki

Hinta

395.00€
(+ alv)

Olisiko teitä osallistumassa useita? Pyydä ryhmätarjous koulutus@laaketietokeskus.fi.

Työskenteletkö lääkemarkkinoinnin parissa? Kaipaatko näkemyksiä lääkemarkkinoinnin kokonaisvaltaiseen suunnitteluun ja toteutukseen potilaan koko hoitopolku huomioiden? Tiedätkö, millaisia odotuksia apteekeilla, lääkäreillä ja hoitajilla on lääkeinformaation liittyen?

 

Tämä koulutus tarkastelee lääkemarkkinointia potilaan hoitopolun ja sen eri kohtaamispisteiden näkökulmasta. Kuulet, millaista lääkeinformaatiota lääkärit ja apteekit kaipaavat työnsä tueksi. Käytännönläheinen koulutus sisältää runsaasti case-esimerkkejä erilaisista tilanteista, ja saat vinkkejä, miten voit tukea ammattilaisia lääkeneuvonnassa ja haastavissa tilanteissa. Lisäksi kuulet eettisen lääkemarkkinoinnin ajankohtaisista teemoista.

Koulutuksen kohderyhmä


Seminaari on tarkoitettu erityisesti lääkeyritysten markkinoinnin, myynnin ja viestinnän parissa toimiville. Seminaari sopii myös apteekkien edustajille sekä terveys- ja lääkeviestintää toteuttaville mainos- ja viestintätoimistojen edustajille.

Koulutuksessa opit

 

  • Miten huomioida lääkemarkkinoinnissa potilaan koko hoitopolku ja mitä hyötyä hoitopolkujen hahmottamisesta on
  • Millaista lääkeinformaatiota lääkärit ja apteekit tarvitsevat työnsä tueksi
  • Mitä erityishuomioita liittyy digitaaliseen lääkemarkkinointiin
  • Miten huomioida eettisyys digimarkkinoinnissa 

Ohjelma

 

12.00 Tervetuloa seminaariin!

Ulla Partanen, Head of Learning Services, Lääketietokeskus
Moderaattori: Jussi Sillanpää, Brand Manager, Boehringer Ingelheim

 

Teema 1: Hoitopolun varrella ja toimijoiden tukena

 

12.05 Mukana asiakkaan hoitopolulla - mitä lääkemarkkinoinnin parissa työskentelevä hyötyy? 

Piritta Jalonen, Johtava sotemuotoilija, myynti- ja markkinointijohtaja, Salivirta & Partners


12.45 Miten reseptilääkkeiden toimittaminen ja lääkeneuvonta toteutetaan verkkoapteekissa

Puhuja vahvistuu pian

 

13.15 Tukimateriaalit lääkeneuvonnan tueksi 

Elli Leppä, Kehitysproviisori, Lääketietokeskus

 

13.30 Kuinka potilas ja lääkäri voivat hyötyä kerätyistä terveystiedoista

Lisse-Lotte Hermansson, Chief Scientific Officer, BCB Medical

 

14.00 Tauko

 

14.30 Digitaalinen lääkemarkkinointi ja esittelyt - lääkärien kokemuksia

Mika Teikari, Managing Director, Success Clinic

 

Teema 2: Ajankohtaista valvonnasta

 

15.30 Ajankohtaista eettisestä lääkemarkkinoinnista
Rauli Elenius, erityisasiantuntija, Lääketeollisuus ry
● Eettisyys digimarkkinoinnissa ja somessa
● RWD:n hyödyntäminen lääkemarkkinoinnissa
● Hoitajille suunnattu lääkeinformaatio 

 

16.00 Yhteenveto ja päivän päätös

Ulla Partanen, Head of Learning Services, Lääketietokeskus
Moderaattori: Jussi Sillanpää, Brand Manager, Boehringer Ingelheim

Toteutus


Koulutus järjestetään webinaarina torstaina 7.10.2021. 

 

Osallistu live-webinaariin ja kysy asiantuntijoilta tai katso tallenne myöhemmin. Webinaaritallenne on käytettävissäsi kuukauden ajan live-webinaarin toteutuksesta.

Hinta ja ilmoittautuminen


Hyödynnä nopean varaajan etu ja ilmoittaudu Early Bird -etuhintaan 295 € (+ alv) viimeistään 2.9.2021. Sen jälkeen normaalihinta on 395 € (+ alv).


Olisiko teitä osallistumassa useita tai haluaisitteko rajattoman käyttöoikeuden organisaation käyttöön? Pyydä ryhmätarjous: koulutus@laaketietokeskus.fi.


Koulutuksen virallinen ilmoittautuminen päättyy viikkoa ennen tapahtumaa. Otamme sen jälkeen vastaan myös viime hetken ilmoittautumisia verkkosivujen kautta. Tutustu muutos- ja peruutusehtoihin ennen ilmoittautumista kohdasta: Ohjeita osallistujille. Muutokset koulutuksessa ovat mahdollisia.